Tutorial: Simpel rok/Simple skirt…


Hallo lieve bloglezers,

Dat was een tijdje weer, veel in opdracht om te doen, en natuurlijk veel te maken voor de goede doel.

Vandaag net zoals elke Donderdag of Vrijdag een tutorial of DIY deze tutorial had ik een tijdje terug op mijn oude blog hier  gemaakt en door veel aanvraag opnieuw mijn tutorial om je eigen zomer rokje te maken en oof voor in de wintermaanden kan ook natuurlijk, daarbij moet je wel als je wil een dikkere stof gebruiken.

Wil je meer weten hoe ik die  van mij in mekaar had zien te krijgen, lees snel verder…

1.meet je taille mijne was 76cm plus 20 cm dat getal : 2 = 19 cm(de reden daarvan is dat de rok niet naar boven stijgt als je gaat dragen)

Als je jezelf niet kan meten kan je hier kijken, en of je moeder, vriendin voor je  laten doen ik naai en maak kleren allang en deze site is een inspiratie voor maken van kleren voor  mijn eigen garderobe.

2. Teken het met een kleren krijt een beetje van de rand van de stof.(zelfkanten)

3. Knip je je gemaakte patroon en knip ook gelijk een voor het maken van koord> 102cmx25cm

4. Naai de twee stukken van rok delen met naadtoeslag  van 1 cm aan mekaar

5.Let op: hier is de taille al gemaakt met de koord erin.

6.+ 7 Maak nu de koord voor de taille band.

8.Nu verder met de rok met de taille band, om de koord(die je bij 6+7 had gemaakt).

9.Zet de koord in de gemaakte taille band (Let op: om de string koord niet mee te naaien in de tailleband .

10.Zet nu beide kanten samen aan mekaar en naai ze vast, maar 3/4 van begin boven naai je niet mee, voor ruimte te maken voor de koord, als je het moet vast strikken.

11. Naai de andere kant van rok goede kanten op mekaar ook vast, maak ook je zoom.

12.Draai je rok binnenste buiten en Voila je heb een mooie zelfgemaakte rok.

Ik had 45 min ongeveer erover gedaan en ben van plan nog meer te maken.

Als er  vragen zijn horen we heel graag.

Net zoals je weet ben ik een jaren vintage spulletjes aan het verzamelen onder andere  voor mijn boekenkast, van patronen tot zelfs kleren voor mijn garderobe en woonaccessoires.

En deze week had ik  Vintage de groot zelfmaakmode  Gezellig Thuis van1972- 1974 kunnen bemachtigen voor €3 euros wat was ik blij.

Komende weken uitgebreid meer van mijn collecties.

Hier een aantal plaatjes ervan:

NOTE: I  will write  from now 25 Juli 2012 my blogposts  & DIY and Tutorials  only in Dutch. 
I will ad a short translation in English as often as I can. 

I want your vote/ Ik wil graag je stem:


		

Cute thoughts

